GENERELLE OPLYSNINGER

BETTER YARN

CVR-nr.: 31320682

 

KONTOR

Janus La Cours Gade 14, 1.th.

DK-8000 Aarhus C

 

LAGER / SHOWROOM

Stillingvej 105A

DK-8471 Sabro

 

Telefon: 22219586

Email: shop@betteryarn.dk

 

BETALING

Better Yarn modtager betaling med Visa/Dankort og MobilePay.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Alle beløb er i danske kroner og er inklusive moms.

 

FRAGT

Better Yarn pakker og afsender dine varer inden for 1-3 hverdage.  Du kan ved checkout vælge, om din forsendelse skal sendes til din bopælsadresse nærmeste postudleveringssted eller om du ønsker at afhente pakken på:

Stillingvej 105a, 8471 Sabro

Vi sender med Post Nord eller GLS. Better Yarn betaler for fragten på danske adresser ved køb over 499 kr til nærmeste pakkeshop.

Kunden betaler selv retur eller ombytningsfragt.

 

FORTRYDELSESRET

Når du handler hos BETTER YARN, har du 14 dages fortrydelsesret. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du fortryder dit køb eller nogle af produkterne. Du bedes i så fald sende en mail til shop@betteryarn.dk 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give BETTER YARN besked.

 

SÅDAN RETUNER DU

Når du sender en vare retur, skal du vedlægge følgende information:
Navn
Adresse
E-mailadresse
Ordrenummer

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til:

BETTER YARN

Stillingvej 105 A

8471 Sabro

Pakken skal sendes med et fragtfirma, der leverer inden for almindelig kontortid kl. 09.00–16:00, da vi ellers ikke kan modtage dem.  Vi refunderer mellem 2-10 hverdage efter modtagelse.

 

INGEN FORTRYDELSESRET
Der er ingen fortrydelsesret på digitale varer, der er sendt via e-mail. 

VARENS STAND

Når du sender en vare retur, er du ansvarlig for, at varen ankommer til BETTER YARN i uskadt stand. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne refunderet. 

 

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Hvad kan anses som værende en værdiforringelse? Hvis garnet luget af røg, mados eller anden odeur, eller hvis garnet ikke har den rette vægt eller har været strikket med.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, når vi har modtaget varen retur, herunder leveringsomkostninger tilsvarende den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder.

Har kunden opnået fri fragt ved køb over 499 kr, men vælgere at returner dele af ordren så ordreværdien kommer under 499 kr. Så bortfalder fri fragt og kunden vil blive opkrævet 55 kr pr. ordre der returneres. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

REKLAMATIONSRET

BETTER YARN handler i overensstemmelse med de retningslinjer og love, der er opstillet af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Eventuelle reklamationer kan ske i overensstemmelse med de regler, der er fastsat om varehandel. Det betyder, at du kan klage over mangler og fejl på produktet, som har fundet sted inden for 24 måneder efter købet. Dette gælder dog ikke for defekter, skader eller slidtage som er direkte følge af fejlhåndtering, manglende vedligeholdelse eller almindelig slitage på produktet. I forbindelse med mangler eller manglende levering af varer bedes du kontakte BETTER YARN på shop@betteryarn.dk

Hvis din klage er berettiget, vil du få refunderet dine fragtomkostninger, og derfor bedes du vedlægge en kvittering for betaling. Hvis du returnerer en vare, bedes du informere os om problemet så detaljeret som muligt og vedlæg gerne fotos. Det er vigtigt, at varen sendes sikkert og forsvarligt.

 

PERSONDATAPOLITIK

Hos BETTER YARN prioriterer vi datasikkerhed og fortrolighed. Samtidig vil vi gerne give dig den bedst mulige oplevelse, når du bruger vores hjemmeside. Når du handler i vores webshop, samler vi oplysninger for at behandle din ordre, og vi giver dig mulighed for at tilmelde dig relevante funktioner, herunder at sende marketingmateriale og andre oplysninger om vores produkter og aktiviteter. Men kun hvis du har givet os dit samtykke. Desuden kan dine oplysninger anvendes, hvis der udføres en undersøgelse af mistænkt bedrageri. De personlige oplysninger, vi indsamler, er dit navn, telefonnummer, e-mailadresse, hjemmeadresse og oplysninger om dit køb. Af sikkerhedsgrunde gemmer vi ikke betalingsoplysninger i vores system. Vi samler din e-mailadresse for at kunne sende dig en ordrebekræftelse via e-mail og informere dig, når din ordre er afsendt. Dit navn og adresse vil blive anbragt på en etiket på pakken af ​​dine købte varer inden afsendelsen. Vi sender kun dine oplysninger til vores partnere i det omfang, det er nødvendigt for at sende dine ordrer. BETTER YARN behandler personlige data til markedsføringsformål i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder kravet om at opnå samtykke, inden der afsendes elektronisk markedsføring. Du har ret til på anmodning at få oplyst, hvilke oplysninger vi har registreret om dig og indsigelse mod en registrering i henhold til Persondataloven. Hvis oplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, har du ret til at få oplysningerne rettet eller slettet. BETTER YARN opbevarer personlige oplysninger og relevante købsdata i 5 år i henhold til regnskabskravet. Hvis du har spørgsmål eller ønsker at ændre dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte os.

BETTER YARN

Janus La Cours Gade 14, 1.th.

DK-8000 Aarhus C

shop@betteryarn.dk

 

GDPR – PERSONLIGE DATAFORORDNING

Hvilke data har vi på dig? Dataene vi indsamler er typisk dit navn, din adresse, din e-mailadresse og telefonnummer i forbindelse med et køb i vores webshop (denne information er indtastet af kunden selv). Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, gemmer vi din e-mailadresse.

 

DINE DATA

For at opretholde og sende din ordre/nyhedsbrev til dig, er det nødvendigt at gemme disse data. De data, vi indsamler, kommer udelukkende fra, hvad du skriver om dig selv, ved at bruge betteryarn.dk’s webshop, eller hvis du abonnerer på vores nyhedsbrev.

 

KAN JEG FÅ INDSIGT I MINE DATA?

I henhold til Pesondataloven har du som kunde ret til at vide, hvilke oplysninger vi har i vores database. Send venligst din henvendelse til: shop@betteryarn.dk, og vi vil prøve at behandle din anmodning inden for 4 uger. Vær opmærksom på, at din ret til indsigt gælder i de fleste tilfælde, men der er undtagelser. Du kan klage til Datatilsynet (Borgergade 28, 1300 København K), hvis du mener, at du ikke modtager de oplysninger, du har ret til i henhold til lovgivningen.